وبلاگ رضاپورمرادی
untitled-2ذیرذیبرذسلذسب.gif
>
لینک های وبلاگ

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلاس تجربی و آدرس tajrobienghalab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

علائم ابتلا به بیماری ام اس جوانان چیست

ام. اس اغلب جوانان را درگیر خود می‌کند و با علائم متنوعی از جمله خستگی، ضعف حسی و حرکتی، خارش بدون علت، اختلال تکلم، تاری دید، بی‌اختیاری ادرار و عدم تعادل ظاهر می‌شود با این حال در صورت تداوم بیش از ۲۴ساعت است که این نشانه‌ها را می‌توان علائم ابتلا به این بیماری دانست.


دکتر مژگان قهاری، عضو انجمن‌ ام. اس ایران در خصوص دامنه سنی ابتلا به بیماری‌ام. اس گفت:‌ «ام. اس بیماری افراد جوان است و بیشتر در سنین بین ۲۰تا۴۰ سال دیده می‌شود، با این حال ابتلا در سنین کمتر از ۲۰و بالای ۴۰سال نیز دیده شده است که خوشبختانه در کشور ما شیوع کمتری دارد.»

آمار دقیقی از مبتلایان نداریم/تخمین وجود ۵۰هزار بیمار
وی از ابتلای حدود ۵۰ هزار نفردر کشور به این بیماری خبر داد و اظهار داشت: بنا به دلایلی آمار دقیقی از میزان مبتلایان به‌ام اس در کشور نداریم، با این وجود تخمین‌ها از مبتلا بودن ۵۰هزار ایرانی به این بیماری حسی –حرکتی خبر می‌دهند که آمار نهایی و دقیقی محسوب نمی‌شود.

هر دردی، درد ‌ام. اس نیست/ تداوم ۲۴ساعته، رمز تشخیص علائم بیماری‌ام. اس
این فوق تخصص مغز و اعصاب با اشاره به تنوع در علائم ابتلا به بیماری‌ام. اس افزود: علائم بیماری بسیار متنوع است و در عین حال علائم ممکن است خیلی هم شایع باشد و بسیاری از افراد را نگران کند که هر درد عضلانی، علامت ابتلا به‌ام. اس است.
وی ادامه داد: با توجه به مشترک بودن بسیاری از نشانه‌های ابتلا به ‌ام. اس با سایر بیماری‌ها، مهم‌ترین عاملی که می‌توان این نشانه‌ها را از علایم این بیماری خواند، مدت استمرار و پایداری بیش از ۲۴ ساعت است.

کاهش بینایی یک روزه، علامت ابتلا به‌ام. اس نیست
این عضو انجمن‌ام. اس ایران کاهش بینایی را یکی از علائم ابتلا به این بیماری دانست و گفت: درگیری عصب چشم و کاهش بینایی یک و یا دوطرفه که به صورت ناگهانی ایجاد شود را می‌توان از علائم دانست با این حال، تاری دید به علت التهاب عصب چشم باید بیش از ۲۴ساعت به طول بینجامد.
این فوق تخصص مغز و اعصاب در خصوص علائم حسی ابتلا به‌ام. اس گفت: علامت‌ها حسی بسیار متنوع هستند که بی‌حسی، مور مور شدن و گزگز کردن دست و پا و هر احساسی که بیمار می‌گوید نا‌خوشایند است، از جمله نشانه هابه شمار می‌آید و ممکن است این علائم در نیمه راست و یا چپ بدن باشد و طی چند روز نیز پیشرفت کند.

هر خارشی، زنگ خطر ابتلا نیست
قهاری، خارش بدن را نیز به عنوان یکی دیگر از علائم بیماری مطرح کرد و ادامه داد: گاهی احساس خارش در مراجعان مشکوک به ابتلا رویت می‌شود که این خارش در نواحی تنه و شانه‌ها، باید علت خاصی نداشته وهمچنین با دوام باشد تا بتوان آن را در لیست علائم بیماری‌ ام. اس دانست.

خستگی، ۷۰درصد بیماران را درگیر می‌کند
این عضو انجمن ‌ام اس ایران خستگی را یکی از شایع‌ترین علائم ابتلا به بیماری‌ ام. اس دانست و افزود: علامت خستگی بدن بسیار شایع است به طوری که در ۷۰درصد بیماران دیده می‌شود و بیمار اغلب می‌گوید که بعد از ۲ساعت کار احساس خستگی شدید و غیر قابل توصیف را دارد و اغلب در این موارد بیمار حس می‌کند که توانایی ادامه فعالیت‌های خود را ندارد.
وی در ادامه یاد آور شد: علائم درگیری ساقه مغز و مخچه که به صورت علائم دو بینی و احساس لرزش در دید و محدودیت حرکت چشم ظاهر می‌شوند نیز می‌تواند از جمله علائم ابتلا باشد.

اختلال در تکلم، علامت صوتی مبتلایان
این عضو انجمن‌ام. اس ایران عنوان کرد: اختلال تکلم یکی دیگر از نشانه‌های بیماری‌ام. اس است که طی آن بیمار قادر به محکم صبحت کردن و ادای روان کلمات نیست.

مشکلات جنسی؛یکی دیگر از علائم ابتلا
این فوق تخصص مغز و اعصاب در خصوص مشکلات حرکتی مبتلایان به‌ام. اس گفت: عدم تعادل نیز یکی دیگر از نشانه هاست به طوری که بیمار می‌گوید راه می‌روم اما به سمت چپ و یا راست در حال افتادن هستم و بدون مانع زمین می‌خورم به همین منظور، این بیماران برای راه رفتن باید از جایی کمک بگیرند.
وی ادامه داد: مشکلات ادراری از جمله تکرر و بی‌اختیاری و همچنین مشکلات جنسی یکی دیگر از علائم ابتلا هستند که متاسفانه بیماران مبتلا به‌ام. اس در گیر آن می‌شوند.
قهاری در پایان خاطر نشان کرد: مشلات حرکتی که خود را در قالب ضعف در یک پا و یا هر دو نشان می‌دهد نیز باید بیش از ۲۴ساعت دوام داشته باشد و پس ازاین استمرار است که ضهف در مهارت‌های یدی نیز حاصل دیده می‌شود.
 

[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:51 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 کلیاتی از بیماری

بیماری MS یا multiple sclerosis ( یعنی سفت شدن و خشک شدن مکان های مختلف) , یکی از شایعتزین بیماریهای مغز و اعصاب بوده و در حدود 50000 نفر در ایران به آن مبتلا هستند.و عمدتا در بالغین جوان بروز میکند. این بیماری از نظر بالینی با درگیری قسمتهای مختلف سیستم اعصاب مرکزی در زمانهای مختلف مشخص میگردد.بدین شرط که دیگر اختلالات عمل چند کانونی سیستم اعصاب مرکزی رد شده باشد. بیشترین میزان بروز بین 20-40 سالگی است زنان تقریبا دوبرابر مردان مبتلا میشوند.

بررسی ها نشان دهنده افزایش شیوع بیماری با افزایش فاصله از خط استوا است و در بین مدارهای 40 درجه شمالی و جنوبی جمعیتی که در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری باشند وجود ندارد. بررسی دوقلو ها بروز بیماری در اعضای یک خانواده و ارتباط با عوامل ژنتیک را نشان داده است.

لــطــفا به ادامه مطلب بروید"""رضاپورمرادی"""


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:40 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 

پیروزی با ارزش تیم ملی را به تمام مردم شریف ایران تبریک می گویم"کلاس تجربی مدرسه انقلاب"

[ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, ] [ 10:40 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 وقتی خدا بخواهد برای شما هدیه ای بفرستد ، آن را در مشکلی می پیچد  هر چه مشکل بزرگتر باشد، هدیه هم بزرگتر است.

[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ] [ 4:59 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 سازنده ترین کلمه((گذشت)) است...آن را تمرین کن.

پرمعنی ترین کلمه((ما)) است...آن را به کار بر.

عمیق ترین کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده.

بی رحم ترین کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن.

خودخواهانه ترین کلمه((من)) است...از آن حذر کن.

نا پایدارترین کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر.

بازدارنده ترین کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن.

با نشاط ترین کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز.

پوچ ترین کلمه((طمع)) است...آن را بکش.

سازنده ترین کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن.

روشن ترین کلمه((امید)) است...به آن امیدوار باش.

ضعیف ترین کلمه((حسرت)) است...آن را نخور.

تواناترین کلمه((دانش)) است...آن را فرا گیر.

محکم ترین کلمه ((پشتکار)) است...آن را داشته باش.

سمی ترین کلمه((شانس)) است...به امید آن نباش.

لطیف ترین کلمه((لبخند)) است...آن را حفظ کن.

ضروری ترین کلمه((تفاهم)) است...آن را ایجاد کن.

سالم ترین کلمه((سلامتی)) است...به آن اهمیت بده.

اصلی ترین کلمه((اعتماد)) است...به آن اعتماد کن.

دوستانه ترین کلمه((رفاقت)) است...از آن سو استفاده نکن.

زیباترین کلمه((راستی)) است...با آن روراست باش.

زشت ترین کلمه((تمسخر)) است... دوست داری با تو چنین شود؟؟

موقر ترین کلمه((احترام)) است...برایش ارزش قایل شو.

آرامترین کلمه((آرامش)) است...به آن برس.

عاقلانه ترین کلمه((احتیاط )) است...حواست را جمع کن.

دست و پا گیر ترین کلمه((محدودیت)) است...اجازه نده مانع پیشرفتت شود.

سخت ترین کلمه ((غیر ممکن)) است...وجود ندارد.

مخرب ترین کلمه((شتابزدگی)) است...مواظب پلهای پشت سرت باش.

تاریک ترین کلمه((نادانی)) است...آن را با نور علم روشن کن.

کشنده ترین کلمه((اضطراب)) است...آن را نادیده بگیر.

صبور ترین کلمه((انتظار)) است...منتظرش بمان.

با ارزش ترین کلمه((بخشش)) است...سعی خود را بکن.

قشنگ ترین کلمه((خوشرویی)) است...راز زیبایی در آن نهفته است.

رسا ترین کلمه((وفاداری)) است...بدان که جمع همیشه بهتر از یک فرد بودن است.

محرک ترین کلمه((هدفمندی)) است...زندگی بدون آن پوچ است.

و هدفمند ترین کلمه((موفقیت)) است...پس پیش به سوی آن

برگرفته از:http://basij3.persianblog.ir

[ دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ] [ 4:39 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 

عکس های مربوط به پانزدهم خرداد 1342 

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید"""با تشکر رضاپورمرادی"""


ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, ] [ 2:41 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس یادواره هنری "طلوع خرداد" در نشست خبری این یادواره با اشاره به ظرفیت قیام 15 خرداد برای ملت ایران تصریح کرد: این ظرفیت باید در تاریخ ماندگار شود زیرا تمام توفیقاتی که امروز شاهد آن هستیم، به آن قیام باز می گردد. وی ضمن بیان اینکه 15 خرداد برای ملت ما آغاز تحولی بزرگ در تاریخ است، گفت: همه اصحاب فرهنگ و ادب نسبت به این حادثه بزرگ تاریخی مسئولیت دارند. شاه آبادی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با نگرشی عمیق و وسیع و با تکیه بر اندیشه دینی ملت، قیامی را در 15 خرداد آغاز کرد که نتیجه اش را در بهمن 57 دیدیم. وی ادامه داد: قیام مذکور بر توان و ظرفیت ملت ایران تاکید داشت و نشان می داد امام خمینی (ره) به اعتقادات دینی ملت توجه دارد و باید دانست که امام خمینی (ره) در طول تلاش 15 ساله برای پیروزی انقلاب اسلامی، بیشترین توانش را بر اتکا به ملت قرار داد. رئیس یادواره هنری "طلوع خرداد" افزود: توجه امام خمینی (ره) به گونه ای بود که به جای توجه به گروه های معارض به توده ملت ها توجه داشت. شاه آبادی با تاکید بر اینکه هیچ حرکتی مگر به خواست ملت ها به نتیجه نمی رسد، خاطرنشان کرد: با گذشت 50 سال از قیام 15 خرداد همچنان همان مبنا و اندیشه حاکم است و نشان می دهد اگر تصمیمی درست باشد با گذشت زمان مستحکم تر خواهد بود. معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه همه متولیان فرهنگی است که این مسئله را پاس بدارند و هنرمندان ما باید در این عرصه پیشتاز باشند. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بخش مهمی از برگزاری یادواره، مرهون فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران است، خاطرنشان کرد: هر رخدادی بخواهد در طول تاریخ ماندگار شود باید از ظرفیت های هنری بهره مند شود. وی به برنامه های ویژه یادواره اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف برنامه های خاصی داریم. در حوزه هنرهای تجسمی به طور عام با برگزاری کارگاه های آموزشی و ورک شاپ ها به فعالیت می پردازیم. شاه آبادی ادامه داد: نمایشگاهی در حوزه خوشنویسی برپا می شود و تئاتر خیابانی به صورت کشوری برگزار خواهد شد. وی به تشریح برنامه های روز 18 خرداد پرداخت و گفت: در حوزه عکس، یک نمایشگاه عکس برپا می شود و ساعت 4 کاروانی از مردم پیشوا از پل باقرآباد (محلی که جنایت 15 خرداد اتفاق افتاده است) با گلباران و ادای احترام به سمت تهران حرکت می کنند و علاوه بر آن تجلیل از شهدای 15 خرداد و خانواده هایشان را در برنامه داریم. شاه آبادی تاکید کرد: امیدواریم این جشنواره در بخش های مختلف بتواند آغاز حرکتی ارزشمند هنری به منظور ماندگار کد این حادثه برای نسل جوان ما باشد. در پایان شاه آبادی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. وی در خصوص بودجه یادواره خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان در اختیار انجمن نمایش ورامین قرار داده شده است و معاونت هنری هزینه های بخش جوایز را تقبل کرده است و به طور کلی می توان گفت هریک از بخش ها و اداره ها ماموریتی در حوزه خود انجام می دهند و بودجه مستقلی در نظر نگرفتیم. همچنین وی در پاسخ به پرسش در مورد تئاترهای خیابانی اظهار داشت: در تقسیم کارهای ستادی و استانی تقسیم کارها و وظایف کاملا روشن است و فعالیت تمامی اداره ها تحت سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد است اما تئاتر خیابانی در چند سال اخیر جهش قابل توجهی داشته است که هم این اداره و هم سایر اداره های وزارتخانه و هم نهادهای بیرونی را درگیر کرده است. شاه آبادی خاطرنشان کرد: با وجود مبلغ بودجه سال 91 که فقط 2/ 27 درصد به تئاتر تخصیص یافته است و از آن میزان تنها 85 درصدش پرداخت شده، روند رو به رشد اجراهای خیابانی متوقف نشده است.

بر گرفته از:vista.ir

[ سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, ] [ 2:28 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

وصیت امام راحل به ملت شریف ایران اسلامی

امام خمينى هـدفها و آرمانها و هـر آنچه را كه مـى بايــست ابـلاغ كنـد , گفته بـود و در عمـل نيز تـمام هستيـش را بـراى تحقق هـمان هـدفها بـكار گرفته بـود . اينك در آستـانه نيمه خـرداد سـال 1368 خـود را در آماده ملاقات عزيزى مى كرد كه تمام عمرش را براى جلب رضاى او صرف كرده بـود و قامتش جز در بـرابـر او , در مـقابل هيچ قدرتى خـم نشده , و چشـمانش جز براى او گريه نكرده بـود . سروده هاى عارفانه اش همه حاكى از درد فـراق و بيان عطـش لحظه وصال محبوب بـود . و اينك ايـن لحظه شكـوهمنـد بـراى او , و جانــكاه و تحمل ناپذير بـراى پيروانـش , فـرا مـى رسيد . او خـود در وصيتنامه اش نـوشـته است : با دلى آرام و قلبـى مطمئن و روحى شاد و ضميرى اميدوار به فضل خدا از خدمت خـواهران و برادران مرخص و به سـوى جايگاه ابــدى سفر مى كنـم و به دعاى خير شما احتياج مبرم دارم و از خداى رحمن و رحيـم مى خـواهـم كه عذرم را در كوتاهى خدمت و قصـور و تقصير بپذيـرد و از مـلت امـيدوارم كه عذرم را در كـوتاهى ها و قصـور و تقصيـرها بـپذيـرنـد و بـا قــدرت و تصميـم و اراده بــه پيش بروند.

 ساعت 20 / 22 بعداز ظهر روز شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 لحظه وصال بـود . قــلبـى از كار ايستـاد كه ميليـونها قلــب را بـه نور خدا و معنـويت احـياء كرده بـود . بــه وسيله دوربين مخفـى اى كه تـوسط دوستان امــام در بيمارستان نصب شده بـود روزهاى بيمارى و جريان عمل و لحظه لقاى حق ضبط شده است. وقتى كه گوشه هايـى از حالات معنوى و آرامـش امام در ايـن ايـام از تلويزيون پخـش شـد غوغايى در دلها بر افكند كه وصف آن جــز با بودن در آن فضا ممكـن نيست . لبها دائمـا به ذكـر خـدا در حـركت بود.

در آخرين شب زندگى و در حالى كه چند عمل جراحى سخت و طولانى درسن 87 سالگى تحمل كرده بود و در حاليكه چنديـن سرم به دستهاى مباركـش وصل بـود نافله شب مى خـواند و قـرآن تلاوت مـى كرد . در ساعات آخر , طمانينه و آرامشى ملكـوتـى داشـت و مـرتبا شـهادت بـه وحـدانيت خـدا و رسالت پيـامبـر اكرم (ص) را زمـزمه مـى كـرد و بـا چنيـن حــالتى بـود كه روحـش به ملكـوت اعلى پرواز كرد . وقتى كه خبر رحلت امــام منتشر شـد , گـويـى زلزله اى عظيـم رخ داده است , بغضها تـركيـد و سرتاسر ايران و همـه كانـونهايـى كـه در جـهان بـا نام و پيام امام خمينـى آشـنا بـودنـد يــكپارچه گـريستند و بـر سر و سينه زدنـد . هيچ قلـم و بيـانـى قـادر نيست ابعاد حـادثه را و امواج احساسات غير قابل كنترل مردم را در آن روزها تـوصيف كند.

مـردم ايـران و مسلمانان انقلابى , حق داشتـند اينـچنيـن ضجه كـنند و صحنه هايى پديد آورند كه در تاريخ نمونه اى بـديـن حجم و عظـمت براى آن سراغ نداريـم. آنان كسـى را از دست داده بـودند كـه عـزت پـايمال شـده شان را بـاز گـردانده بود , دست شاهان ستمگر ودستهاى غارتگران آمريكايى و غربـى را از سرزمينشان كـوتاه كرده بود , اسلام را احــياء كـرده بــود , مسلمـيـن را عــزت بـخـشـيـده بـــود , جمهـورى اسلامـى را بـر پـا كـرده بـود , رو در روى همـه قـدرتهاى جهـنمـى و شيـطانـى دنـيا ايستاده بـود و ده سال در بـرابـر صـدها تـوطئه برانـدازى و طـرح كـودتا و آشـوب و فتنه داخلـى و خارجـى مقاومت كرده بود و 8 سـال دفـاعى را فـرمانـدهـى كرده بـود كه در جبهه مقابلـش دشمنـى قـرار داشت كه آشكارا از سـوى هر دو قـدرت بزرگ شرق و غرب حمايت همه جانبه مـى شـد . مردم ,رهبر محبـوب و مرجع دينـى خـود و منادى اسلام راستيـن را از دست داده بـودند .

شايـد كسانـى كه قـادر به درك و هضـم ايـن مفاهيـم نيستنـد , اگـر حالات مردم را در فيـلمهاى مـراسـم توديع و تشييع و خاكسپارى پيكر مطهر امام خمينـى مشاهده كنـنـد و خـبر مرگ دهها تـن كه در مقابل سنگينـى ايـن حادثه تاب تحمـل نيـاورده و قـلبـشان از كار ايستـاده بـود را بشنـوند و پيكرهايى كه يكـى پـس از ديـگرى از شـدت تـاثـر بيهوش شـده , بر روى دسـتها در امـواج جمعـيت به سـوى درمانگاهها روانه مى شـدند را در فيلمها و عكسها ببيننـد , در تفسير ايـن واقعيتها درمانده شوند .

امـا آنـانكه عشـق را مـى شنـاسنـد و تجـربـه كـرده انـد , مشكلـى نـخواهند داشت . حقيقـتا مردم ايران عاشق امام خمينى بـودند و چـه شعار زيبا و گـويايى در سالگرد رحلتـش انتخاب كرده بـودند كه :

عشق به خمينـى عشق به همه خوبيهاست .

روز چهاردهم 1368 , مجلس خبرگان رهـبـر تشكيل گرديـد و پـس از قرائت وصيتنامه امـام خمينى تـوسـط حضرت آيـه الله خامنه اى كه دو ساعت و نيـم طـول كشيد , بحث و تبـادل نظر براى تعييـن جانشينـى امام خمينـى و رهبر انقلاب اسلامـى آغاز شد و پـس از چنديـن ساعت سـرانجام حضرت آيـه الله خامنه اى ( رئيـس جمهور وقت ) كه خود از شـاگـردان امـام خمينـى ـ سلام الله عليه ـ و از چهره هاى درخشـان انقلاب اسلامـى و از يـاوران قيـام 15 خـرداد بـود و در تـمـام دوران نهضت امـام در همـه فـراز و نشيبها در جـمع ديگـر يــاوران انـقلاب جـانبـازى كرده بود , به اتفاق آرا براى ايـن رسالـت خطير بـرگـزيده شد . سالها بـود كه غـربيـها و عوامل تحت حمايتشان در داخل كشـور كه از شكست دادن امـام ماءيـوس شـده بـودند وعده زمان مرگ امـام را مى دادند .

اما هـوشمندى ملت ايران و انتخاب سريع و شايسته خـبرگان و حمايـت فـرزنـدان و پيـروان امـام همه اميدهاى ضـد انقلاب را بـر بـاد دادنـد و نه تنها رحلت امـام پايان راه او نبـود بلكه در واقع عصر امام خمينـى در پهـنه اى وسيعـتر از گـذشـته آغاز شده بـود . مگر انديشه و خـوبى و معنويت و حقيقت مى ميرد ؟ روز و شـب پانزدهـم خرداد 67 ميلونها نفر از مردن تهران و سـوگوارانى كه از شهرها و روستاها آمـده بـودند , در محل مصلاى بـزرگ تهـران اجتماع كردنـد تـا بـراى آخـريـن بـار با پيكر مطهر مـردى كه بـا قيـامش قـامت خميـده ارزشها و كرامتها را در عصر سياه ستـم استـوار كرده و در دنـيا نهـضتـى از خـدا خواهى و باز گشت به فطرت انسانى آغاز كرده بود , وداع كنند.

هيچ اثرى از تشريـفات بـى روح مـرسـوم در مراسـم رسمى نبـود . همه چيز, بسيجى و مردمى وعاشقانه بـود. پيـكر پاك و سبز پوش امـام بـر بـالاى بـلنـدى و در حلـقه ميليـونها نفـر از جمعيت مـاتـم زده چـون نگينى مى درخشيد . هر كس به زبان خويـش با امامـش زمـزمه مى كرد و اشك مـى ريخت . سـرتاسـر اتـوبان و راههاى منتهى به مصلـى مملـو از جميعت سياهپوش بود .

پـرچمهاى عزا بـر در و ديـورا شهر آويخته و آواى قرآن از تمام مساجد و مراكـز و ادارات و مـنازل بگـوش مـى رسيـد . شـب كـه فـرا رسيـد هزاران شمع بياد مشعلـى كه امـام افـروخـته است , در بـيابـان مصلـى و تپه هـاى اطـراف آن روشـن شـد . خـانـواده هـاى داغدار گرداگرد شمعـها نشسته و چشمانشان بر بلنداى نـورانـى دوخته شـده بود .

فرياد يا حسيـن بسيجيان كه احساس يتيمى مـى كـردنـد و بــر سـر و سينه مـى زدنـد فـضا را عـاشـورايـى كرده بـود . بـاور اينـكـه ديـگر صداى دلنشيـن امام خمينـى را در حسينيه جماران نخـواهند شنيد , طاقتـها را بـرده بـود . مـردم شـب را در كـنار پيـكـر امـام بـه صبـح رسانيدند . در نخستنى ساعت بامداد شانزده خــرداد , مـيـلـونهـا تـن به امامت آيت الله العظمـى گلپايگانى(ره) با چشمانى اشكبار برپيكر امام نماز گذاردند .

انبـوهى جمعيت و شكوه حماسه حضـور مـردم در روز ورود امام خمـينى به كشـور در 12 بهمـن 1357 و تـكـرار گسـتـرده تـر ايـن حماسـه در مـراسـم تشييع پيكر امام , از شگفـتيهاى تـاريخ اسـت . خـبرگـزاريهاى رسمـى جهـانـى جمعيت استقبال كننده را در سال 1357 تا 6 ميليـون نفر و جمعيت حاضـر در مــراسـم تشـييـع را تا 9 ميليـون نفر تخميـن زدند و ايـن در حالى بـود كه طى دوران 11 سـاله حكومت امام خمينى بـواسطه اتحـاد كشـورها غربـى و شرقى در دشمنى با انـقلاب و تحميل جنگ 8 ساله و صـدهـا تـوطـئه ديـگـر آنـان , مردم ايـران سخـتيها و مشكلات فـراوانـى را تحـمـل كرده و عزيزان بى شمارى را در ايـن راه از دست داده بـودند و طـبعا مـى بـايـست بـتدرج خسته و دلسرد شـده باشنـد امـا هرگز اينچنيـن نشـد . نسل پرورش يـافـته در مكتب الـهى امام خمينى به ايـن فرمـوده امام ايـمان كامـل داشـت كه :در جهـان حجـم تحمل زحمـتها و رنجها و فداكاريها و جان نثـاريها ومحروميتها مناسب حجـم بـزرگى مقصـود و ارزشمندى وعلـو رتـبـه آن است پـس از آنـكه مراسـم تـدفيـن به علت شـدت احسـاسات عـزاداران امـكان ادامـه نيافت , طـى اطلاعيه هاى مـكرر از راديـو اعلام شـد كـه مـردم بـه خانه هايشان بازگردند , مراسـم به بعد مـوكـول شــده و زمــان آن بعـدا اعلام شد . براى مسئوليـن تـرديـدى نـبـود كه هر چه زمان بگذرد صـدها هزار تـن از علاقه مندان ديگر امـام كـه از شهـرهاى دور راهـى تهران شده اند نيز بر جمعيت تشييع كننـده افـزوده خـواهـد شـد , ناگزير در بعدازظهر همان روز مراسم تـدفـين بـا همان احساسات و بـه دشـوارى انـجـام شـد كـه گـوشـه هـايـى از اين مـراسـم بـوسـيـله خبرنگـاران بـه جهان مخابره شـد و بدين سان رحلت امام خمينـى نيز همچـون حياتـش منـشاء بيـدارى و نهضتـى دوباره شـد و راه و يادش جاودانه گرديد چرا كـه او حقيـقت بـود و حقيقت هميشه زنـده است و فناناپذير .

 

 

 

[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, ] [ 10:25 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

بيانات امام خمينی(ره)  23/11/58

سرنوشت اسلام و كشور خود را به دست كساني دهيد كه به اسلام و جمهوري اسلامي و قانون اساسي معتقد و نسبت به احكام نوراني الهي متعهد باشند.

بيانات امام خمينی(ره)21/12/58

اميد است ملت مبارز متعهد به مطالعه دقيق در سوابق اشخاص و گروه ها‚ آراي خود را به اشخاصي دهند كه به اسلام عزيز و قانون اساسي وفادار باشند و از تمايلات چپ و راست‚ مبرا باشند و به حسن سابقه و تعهد به قوانين اسلام و خيرخواهي امت معروف و موصوف باشند.

بيانات امام خمينی(ره)17/2/59

كساني را انتخاب كنند كه صد در صد مسلمان و معتقد به احكام اسلام و معتقد به اجراي احكام اسلام و مخالف با مكتب هاي انحرافي و معتقد به جمهوري اسلامي باشند.

بيانات امام خمينی(ره) 6/9/61

مجلس در راس همه امور واقع است.

 

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى

1-آنچه كه اصل است، حضور در انتخابات است؛ بايد همه در انتخابات شركت كنند؛ اين يك وظيفه‏ى عمومى است.

2-مردم به كساني راي دهند كه هم وغم آنان شعارهاي انقلاب باشد. كساني كه تلاش مي كنند براساس شعارهاي انقلاب عمل كنند و اين شعارها را زنده نگه مي دارند.

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع زايران مرقد مطهر امام خميني (ره) (14/3/1380)

3-حضور مردم در صحنه انتخاب رئيس جمهور‚ نمايندگان مجلس و يا ساير انتخابهايي كه مي كنند‚ هم حق مردم است‚ هم تكليفي بر دوش آنهاست.

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اقشار مختلف مردم قم (18/10/82)

4-كسي كه مي آيد به مجلس‚ بايد با تقوا باشد‚ اولين شرط تقواست‚ (ان اكرمكم عندالله  اتقاكم). ديگر اين كه‚ بايد طرفدار محرومين باشد‚ بداند كه در كشور محروميت هست و سعي و همت او باشد كه رفع محروميت كند. بايد ضد فساد هم باشد و با فساد مالي و اقتصادي بشدت و بجد‚ از بن دندان و نه به لفظ‚ مخالف باشد‚ تا با فساد مبارزه كند. و البته توانمند‚ با اخلاص و عالم هم باشد. صلاحيت بر اساس اين مسايل است

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نمازجمعه ي تهران (24/11/82)

5-مهمترين شرايط نماينده عبارت است از اين كه متدين‚ كارآمد‚ دلسوز و شجاع باشد. اگر اين چهار شرط در نماينده يي جمع شد‚ همان كاري را كه شما آرزو و توقع داريد‚ انجام خواهد داد.

**پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت حلول سال نو (1/1/83)

6-مسوولان دولتي و قوه ي قضاييه  و مجلس شوراي اسلامي به مردم بگويند كه براي خدمت به عموم ملت ايران‚ براي توليد علم‚ براي استقرار عدالت و رفع فقر و فساد و تبعيض در جامعه - كه اصلاح واقعي در جامعه اينهاست - براي نهضت عدالت خواهي و براي نهضت مبارزه با فساد‚ چه اقدامات عمده يي را انجام داده اند.

 

 

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در صحن جامع رضوي مشهد مقدس(2/1/83)

7-مردم از نماينده‚ كار‚ ابتكار و مشاركت در طرحهاي مهم و لوايح را توقع دارند. توقع مردم از نمايندگان خود در مجلس و دولت و در هر نقطه يي كه نماينده يي دارند‚ اين است كه همه ي ظرفيت و تلاش خود را به كار بگيرند تا بتوانند آنچه را كه مورد انتظارشان است و برطبق اهداف اسلامي هم است‚ در اختيار مردم بگذارند و آن را انجام دهند.

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در اجتماع بزرگ مردم يزد (۱۳۸۶/۱۰/۱۲)

8-مسئله‏ى انتخابات، مسئله‏ى مهم امسالِ ملت ايران است.

9-هنر ملت ايران اين است كه دقت كنند، نگاه كنند، بشناسند اصلح را، بهترين را انتخاب كنند؛بهترين از لحاظايمان، بهترين از لحاظ اخلاص و امانت، بهترين از لحاظ ديندارى و آمادگى براى حضور در ميدانهاى انقلاب؛دردشناس‏ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاى مردم

10-ملت ايران انتخابات را قدر بدانند. انتخابات يك نمايشگاه است براى نشان دادن عزم و رشد ملى ملت ايران، استقامت ملت ايران، دانائى و هوشيارى ملت ايران، پايبندى ملت ايران به نظام مردم‏سالارى دينى.

8-بايستى مردم عزيز ما در همه جاى كشور هوشيارانه، با بصيرتِ تمام تلاش كنند، پيدا كنند و با رأى خود مسجل كنند و مجلس را ،آن مجلسى را كه مورد نياز جامعه‏ى كنونى ماست ، تشكيل بدهند.

11-من به طور جد از همه‏ى كسانى كه نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‏مندى‏اى دارند، درخواست ميكنم، اصرار ميكنم كه اين علاقه‏مندى خودتان را از راه تخريب ديگران، اهانت به ديگران، متهم كردن ديگران نشان ندهيد. هرچه ميخواهيد، از نامزد مورد علاقه‏ى خودتان تمجيد كنيد، تعريف كنيد؛ اما ديگران را تخريب نكنيد.

12-آنچه كه در مورد انتخابات بايد به ياد مردم عزيز ما باشد، آماده شدن براى حضور همه‏جانبه و گسترده در انتخابات و كوشش كردن براى شناسائىِ اصلح و مراعات كردن رفتارهاى انتخاباتى است.

**بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار عمومى مردم ابركوه (‏۱۳۸۶/۱۰/۱۵)

13-از بداخلاقيهاى انتخاباتى بايد بشدت پرهيز كنند؛ بدگويى كردن، اهانت كردن، تهمت زدن، براى عزيز كردن خود و يا نامزد مورد نظر خود، ديگران را و رقبا را در چشم مردم خوار كردن، اينها راهها و روشهاى صحيح و اسلامى نيست. رقابت بايد باشد؛ رقابت مثبت و پرشور، اما با رعايت موازين اخلاقى.

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعى از پرسنل نيروى هوائى ارتش(19/11/86)**

آنچه در انتخابات بسيار مهم است، حضور عمومى مردم است؛ همه بايد در انتخابات شركت كنند؛ اين يك وظيفه‏ى ملى است؛ انتخابات يك فريضه است.

**بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار جمع زيادي از قشرهاي مختلف مردم آذربايجان(28/11/86)

14-من در انتخابـات مختلف ، همواره بـر حضور گسترده و پرشـور مـردم تأكيد دارم زيرا حضور پاي صندوق هاي رأي خلاف خواست و نظر دشمن است.

15-حضور گسترده مردم در انتخابات و رونق بخشيدن به صندوق هاي رأي ، مجاهدت به شمار مي رود كه نزد خداوند متعال نيز اجر دارد.

16-مهم تـرين شاخص براي انتخـاب افراد ايـن است كه بايـد مسئولان و منتخبان روز به روز شعارهاي انقلاب اسلامي را زنده تر كنند و اين مسئله ربطي به جناح بندي ها و اسم ها ندارد.

17-كساني بايد در مراكز تصميم گيري حضور يابند كه معتقد به اسلام،شعـارهاي انقــلاب اسلامـي، و توانايي هاي ملي باشند.






 

 

 

 

 

 

[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, ] [ 1:8 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]


امشب شب ولادت مولای ما علیست

سلطان دين و دل، شه ارض و سماء علیست

با گوش دل شنو که به يمن قدوم او 

 تسبيح اهل هر دو جهان ذکر يا علیست

دريای علم و معرفت و عشق و بندگی 

 سرچشمه کرامت بی منتها علیست

سالار صحنه های نبرد و امير حق 

 آموزگار واقعهء نينوا علیست

ای آنکه دل شکسته ای از جور روزگار

 بر هر بلا و رنج و مصيبت دوا علیست

زين در کجا روی که نيابی به هيچ روی

 بهتر از آن سرای که صاحب سرا علیست

دست نيازت ار ز سر صدق شد بلند

آن کس که بی دريغ نمايد روا علیست

ای مدعی تو غره به طاعات خويش و من

 دارم اميد آنکه شفيع همه علیست

 

سالروز ولادت نوراني يار پيامبر و امام اول شيعيان  " حضرت علي(ع) " مولي الموحدين و "روزپدر" را خدمت همگان تبريك و تهنيت عرض ميكنم.

 

[ جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:35 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

داستان عجیب مصاحبه مربیان فوتبال با رسانه‎های ضدانقلاب و
 
 
 
بی توجهی فدراسیون فوتبال/
 
 
 
اگر با قطبی برخورد می‎شد امروز کی‎روش مقابل دوربین بی‎بی‎سی نمی‏رفت!

 

 گروه ورزش :  شرایط آشفته حاکم بر فدارسیون فوتبال موجب شده است تا در شرایطی که مدیران این فدراسیون درگیر مسائل حاشیه ای همچون برخی پرونده های مالی هستند، اتفاقات عجیبی در فدارسیون فوتبال رقم بخورد و سرمربیان تیم های ملی که طرف قرارداد این فدارسیون هستند، در هفته های اخیر میهمان شبکه های ضدانقلاب وابسته به دولت های بیگانه باشند.

به گزارش رجانیوز، پس از مصاحبه اصغر شرفی و حسن روشن با شبکه های ضد انقلاب بی بی سی و صدای امریکا، روز گذشته و در کمال تعجب کارلوس کی روش مقابل دوربین شبکه بی بی سی فارسی رفت تا مشخص شود نظارت فدارسیون فوتبال بر امورات مجموعه تحت مدیریت خود تا چه حد ضعیف و غیرقابل اعتماد است. 

کارشناسان و صاحب نظران بر این عقیده اند مصاحبه کارلوس کی‌روش می‌توانست هرگز با این شبکه تلویزیونی انجام نشود اما بی توجهی مدیران فدراسیون فوتبال در توجیه فضا برای سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال باعث شد کارلوس کی‌روش در برابر دوربین تلویزیونی بنشیند که بارها علیه مردم ایران اقدام به فعالیت کرده است.

قطعا اگر مدیران فوتبال ایران از تجربه حضور افشین قطبی در این شبکه تلویزیونی و اظهارات ضد ایرانی و خلاف واقع وی در بی‌بی‌سی فارسی درس گرفته بودند پیش از حضور کی روش در این شبکه ضد ایرانی وی را در جریان سیاست ایران در قبال این شبکه قرار می‌دادند تا وی از پذیرش پیشنهاد آنها برای انجام مصاحبه خودداری کند اما غفلت مدیران فدراسیون فوتبال باعث شد دومین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز در برابردوربین این شبکه ضد ایرانی بنشیند.

بدون تردید اگر مدیران فدراسیون فوتبال در زمان عقد قرارداد کارلوس کی‌روش به وی متذکر می‌شدند انجام مصاحبه با برخی شبکه‌های ضد ایرانی خلاف اصول و مقررات کشور است هرگز کی‌روش تن به چنین کاری نمی‌داد چون وی به عنوان یک مربی حرفه‌ای خود را ملزم به پیروی از مقررات می‌داند.

قطعا همانگونه که مربیان خارجی در بدو ورود به ایران و آغاز همکاری‌شان با ورزش ایران مقوله حجاب اسلامی برای خانواده خود و مقررات اسلامی ایران را می‌پذیرند در صورت تاکید مدیران ورزش ایران موضوع عدم همکاری با شبکه های ضد ایرانی را نیز می‌پذیریند اما وقتی کسی به آنها اطلاع ندهد نمی توان انتظار داشت آنها خود راسا اقدام به چنین کاری بکنند. 

به نظر می رسد لازم است مسئولان فدارسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان به خاطر این اقدام کی روش در مصاحبه با یک رسانه ضد ایرانی برخورد متناسب را با وی انجام بدهند و برای این رویه مقرارت خاص خود را تنظیم کنند. موضوعی که اگر پیش از این و در قبال مصاحبه افشین قطبی فکری به حال آن شده بود، امروز شاهد این اتفاقات غیر قابل توجیه در فضای رسانه ای و ورزشی کشور نبودیم.

 

کد خبر:147252 -بر گرفته از http://rajanews.com

 

[ جمعه 3 خرداد 1392برچسب: اخبار, فوتبال, تیم ملی, ضد کی روش, ] [ 10:32 قبل از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

 پیامبر اکرم (ص):

غررالحكم
 
هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خداوند پوزش و توبه او را نخواهد پذيرفت.
[ پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:, ] [ 6:43 بعد از ظهر ] [ رضاپورمرادی ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ کلاس تجربی مدرسه انقلاب اسلامی خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وبلاگ

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 47181
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1





رضاپورمرادی